جستجوی خویشتن از خلال منش های ترانسلی در روایات نسبی آنی ارنو

نویسندگان
چکیده

0

برای دانلود باید عضویت طلایی داشته باشید

برای دانلود متن کامل این مقاله و بیش از 32 میلیون مقاله دیگر ابتدا ثبت نام کنید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

«خاطرات بیرونی» آنی ارنو: بدعتی در سبک ادبی

این تحقیق در نظر دارد فرآیند شکل‌گیری نوع جدیدی از سبک ادبی را از خلال یکی از آثار آنی ارنو به نام خاطره‌نویسی بیرون بررسی کند. تاثیر غیر‌قابل اجتناب و پررنگ تئوری‌های پییر بوردیو، بر مجموعه آثار ارنو و به خصوص مجموعه آثاری که تحت عنوان خاطره‌نویسی نامگذاری شده‌اند، به یکی از مشتقات سبک اتوبیوگرافی (خودنگاری) یعنی خاطره‌نویسی غیر‌شخصی (کلمه جدیدی که برای اولین بار توسط میشل تورنیه پیشنهاد شد) و...

متن کامل

بحران مدرنتیه در آثار آنی ارنو و فریبا وفی

ادبیات معاصر که همچنان سرسختانه به مفاهیم جامعه شناختی گرایش دارد، شاهد پیدایش نویسندگانی مانند آنی ارنو در فرانسه و فریبا وفی در ایران است. آثار ایشان در واقع نوعی سرمایه گذاری ادبیات مدرن بر ادبیات کلاسیک است. آثار این دو رمان نویس در دوران مدرن نوشته شده است. به این معنا که این آثار، دیگر نشان دهندة تاریخ یک فرد (شخصیت قهرمان) مجزّا و جدا از چارچوب ساختار اجتماعی بدون در نظر گرفتن شرایط محیطی...

متن کامل

حضور مادران

خود را باز گفتن و خود را تعریف کردن، دلیل گرایش ویژه ادبیات معاصر به گونه خودسرنوشت نامه و گونه های منشعب از آن می باشد. آن چه که خودسرنوشت نامه نویس به آن می پردازد، گذشته خویش است. گذشته ای که دستیابی به آن تنها با بهره برداری از منبع مهمی به نام تاریخ خانوادگی میسر می شود. روایات نسبی جهشی در گونه خودسرنوشت نامه محسوب می شود که در آن نویسنده  با روایت سازی از زندگینامه خود و زندگینامه برخی ا...

متن کامل

خود-جامعه-سرگذشت نویسی در رمان جایگاه اثر آنی ارنو

در طی نیمه دوم قرن 20 ساختار سرگذشت نامه نویسی در فرانسه متحمل تغییرات گوناگونی شد و درست در این جریان ادبی آنی ارنو نویسنده معاصر فرانسوی در اثرش به نام جایگاه از استفاده متداول و معمول از ضمیر کاربردی اول شخص مفرد در نگارش سرگذشت نامه نویسی امتناع کرد و این ویژگی را به عنوان مشخصه منحصر به فرد نوشتار ونگارش خود در رسیدن به یک صیغه روایتی جمعی ,که نمایانگر سیری تکاملی از یک داستان انفرادی به س...

در جستجوی خویشتن در شعر سوپرویل

از آنجا که اعتقاد داریم بینش شاعر مذکور، بینشی مبتنی بر پدیدار شناختی می باشد لذا تعریف سوژه صرفا با برون شدگی او از خود و رفتن بسوی پدیده ها میسر می باشد به عبارت دیگر در بینش دکارتی سوژه بی آنکه در جهان خود مستغرق شود و با عطف به جهان بیرونی بر خود آگاه می شود . آنچه که در این رساله بدان پرداخته می شود بررسی تاملات ونکته سنجی موجود در شعر سوپرویل می باشد و اینکه چگونه در دنیای درونی اش به کا...

بررسی جامعه شناختی قهرمان مسئله‌دار در دو رمان اثر آنی ارنو به نامهای کمدهای خالی و اتفاق

زیبایی‌شناسی کلاسیک آلمان، نظریه‌ی رمان را در سطح تاریخی بررسی می‌کند. زمانی که هگل رمان را به عنوان حماسه بورژوازی مطرح میسازد، در واقع آن را نوعی هنر میداند که در درون تکامل بورژوازی، با حماسه همخوانی پیدا می‌کند. قهرمان مسئله‌دار در رمان، به تعبیر لوکاچ در جستجوی آرمان‌های از دست رفته‌ی خویش- در فضایی که ارزش‌های قهرمان جایی ندارند- به پا می‌خیزد؛ خیزشی که در آخر به شکست منجر می‌شود. این قهر...

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید


عنوان ژورنال:
recherches en langue et litterature françaises

جلد ۷، شماره ۱۱، صفحات ۳۱-۴۸

کلمات کلیدی

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023